ALH 90KM Jak najlepiej zwiększyć moc?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zsolpyw
    Elegance
    • 2012
    • 897

    #26
    Mnie nie chca jakos zwiekszyc mocy. Ponoc trzeba 5000 przeznaczyc zeby mierzalnie przyrost dodac :?
    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #27
      Zamieszczone przez zsolpyw
      Mnie nie chca jakos zwiekszyc mocy. Ponoc trzeba 5000 przeznaczyc zeby mierzalnie przyrost dodac :?
      dziwisz się? :wink:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • zsolpyw
        Elegance
        • 2012
        • 897

        #28
        A jakby wkrecic wieksze wtryski ?? :lol:
        Skoro w dieslach to dziala ....
        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

        Jeżdżę w blasku
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

        Komentarz

        • soszek81
          L&K
          • 2010
          • 1245

          #29
          zsolpyw - masz silnik wolnossący. Choćbyś na rzęsach stanął - tanio z tego mocy więcej nie uzyskasz.

          Edit - niech stracę i wyjaśnię.

          Większe wtryski (czy to PB czy w ON) mają za zadanie danie więcej paliwa.
          Jednak samo paliwo mocy nie daje - trzeba je spalić. Jeśli nie zmieniasz ilości powietrza - więcej paliwa tylko zaszkodzi.
          W silnikach z turbo, dając więcej paliwa, pompuje się też więcej powietrza (paliwo może się w całości spalić) co przekłada się na wzrost osiągów.

          Teraz się zastanów - w silniku wolnossącym - choćby na ch... stanął - masz możliwość zassania do cylindra więcej powietrza? Nie. Dlatego tuning silników atmosferycznych jest taki kosztowny i trudny. Najczęściej polega na dodaniu do silnika turbiny - w silniku do tego nie przystosowanym to nie takie proste i szybkie.

          Teraz przypadek z turbo.
          Wtryskami podajesz o 15% więcej paliwa. Turbina pompuje zamiast 0,8Bar (standardowo) te 1,1Bar. W silniku 2l zwiększasz więc ilość powietrza z
          2x1,8 = 3,6l
          na
          2x2,1 = 4,2l (niecałe 20% więcej)

          Dodatkowe paliwo ma więc z czym się spalić - więcej spalin - wyższa moc.

          Tak obrazowo - może nie w 100% dokładnie, ale na tym to polega.

          W temacie
          iwanowicz
          zbierz na 216tki i dopiero zrób program.
          Kroczyłem tą samą ścieżką 6 miesięcy później plułem sobie w brodę czemu nie zrobiłem tak od razu :diabelski_usmiech
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz

          • kabanos
            RS
            • 2011
            • 4544
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #30
            Zamieszczone przez zsolpyw
            Mnie nie chca jakos zwiekszyc mocy. Ponoc trzeba 5000 przeznaczyc zeby mierzalnie przyrost dodac :?
            Zmieniasz silnik na 1.8 T i może w 5 kaflach się zmieścisz, ale wrażenia niezapomniane :diabelski_usmiech

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz

            • Tony065
              RS
              • 2009
              • 2487
              • Octavia I (1U2)
              • ARX 1.8 20VT 150 KM

              #31
              zsolpyw, ktoś na tym forum dłubał przy 2.0B i z 115KM zrobił 133KM. koszt w porównaniu z efektem niewspółmierny. wymieniał wałek rozrządu na "ostrzejszy", coś z filtrem było mieszane itd. dawno to było i nie pamiętam szczegółów. daj se spokój i zmień auto na 1.8T. będzie taniej i szybciej.
              soszek81, gdzie Szkodnik :?: :|
              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
              @ by Tune-up Gdańsk
              TDI VP++ i jeszcze rośnie
              Antek

              Komentarz

              • zsolpyw
                Elegance
                • 2012
                • 897

                #32
                No powyzsze rozumowanie wyjasnia sprawe.
                Chciaz jakby dolot wystawic na zewnatrz, cisnienie doladowania by sie pojawilo proporcjonalnie do predkosci 8)
                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                Jeżdżę w blasku
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  #33
                  wiesz jaka to różnica?

                  Ten patent jest stosowany w motocyklach - nazywa się dynamicznym doładowaniem.

                  Daje ok 5-7KM więcej....

                  .... przy silniku 1l kręcącym się 16-18k RPM przy prędkości ok 200-250km/h w porównaniu do prędkości 0.

                  Wciąż warto?
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  Pracuję...